Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna www.zakonnawzgorzu.fora.pl
forum studentów piątego roku psychologii PiPS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PYTANIA DO EGZAMINU/dzienne
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna -> Przedmiot fakultatywny F8a / Psychologia bliżej życia. Psychologia egzystencji - zarys
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 12:27, 26 Maj 2009    Temat postu:

famme napisał:
to ja zrobię rozdział 4.3 z Opoczyńskiej. z tego będą dwa pytania: struktura bytu ludzkiego i atrybuty bytu ludzkiego. no i mamy 11 pytań. dam znać, jak skończę


Niestety, nie udało mi się już tego uwzględnić...

***

Aktualna lista zagadnień do egzaminu, która powstała na dzisiejszych zajęciach:

1. Na czym polega istota spotkania w ujęciu psychologii egzystencji? (Ania H.)
2. Jakie powinno być wychowanie w rodzinie (w myśl psychologii egzystencji)? (Ania H.)
3. Typy lęku i ich wymiary wg Tillicha. (Kasia Rz.)
4. Zarzuty psychologów egzystencjalnych wobec tradycyjnej psychoterapii. (Magda Cz.)
5. Pojęcie męstwa bycia i jego formy w ujęciu Tillicha. (Asia D.)
6. Wyjaśnij, czym wg M.Bubera jest bezdomność w sytuacji "zaćmienia Boga". (Piotrek K.)
7. Poznanie drugiego człowieka w spotkaniu na podstawie Opoczyńskiej. (Agnieszka M.)
8. Czym się różni strach od lęku (w myśl psychologii egzystencji)? (Agnieszka M.)
9. Ontologiczne poczucie winy. (Agnieszka M.)
10. Istota i metody logoterapii. (Barbara G.)
11. Wyjaśnij czym są i przedstaw trzy aspekty świata (Umwelt, Mitwelt, Eigenwelt) wg R. Maya. (Magda G.)
12. Geneza ruchu egzystencjalnego i jego główni przedstawiciele. (Dagna K.)
13. Atrybuty bytu ludzkiego. (Miriam T.)
14. Struktura bytu ludzkiego. (Ula Ch.)
15. Samorealizacja jako pełnia człowieczeństwa (ustosunkuj się do stwierdzenia). (Natalia P.)
16. Istnienie jako "bycie naprzeciw" (ustosunkuj się do stwierdzenia). (Halina D.)
17. Koncepcja człowieka w ujęciu R. Maya. (Grzesiek Z.)
18. Psychologia egzystencji a psychologia humanistyczna: różnice i podobieństwa. (Ola P.)
19. Rozumienie człowieka - czy jest to możliwe i w jakim stopniu? (ustosunkuj się do zagadnienia na podstawie Opoczyńskiej) (Aneta M.)
20. Człowiek w ujęciu logoterapii V. Frankla. (Sylwia B.).
21. Istnienie jako zamieszkanie (ustosunkuj się do zagadnienia na podstawie Opoczyńskiej). (Asia Ż.)
22. Granice poznania drugiego człowieka w życiu codziennym na podstawie Opoczyńskiej. (Asia Ż.)
23. Co to jest egzystencjalizm i czym się zajmuje? (na podstawie książki "O istocie istnienia" R. Maya) (Kasia Rz.)
24. Założenia terapii egzystencjalnej wg R. Maya. (Ewa Sz.)
25. Granice poznania człowieka w badaniu naukowym i próby ich przezwyciężenia na podstawie Opoczyńskiej. (Asia Ż.)
26. Wymień i wyjaśnij 6 zasad ontologicznych wg R. Maya. (Eliza Ch.)
27. Wyjaśnij, jak przejawia się współczesny psychokulturowy fenomen organizacji człowieka wg R. Maya. (Eliza Ch.)
28. Wola mocy w ujęciu Nietzsche'go (na podstawie "O istocie człowieka" R. Maya). (Eliza Ch.)
29.
30.

Bardzo proszę osoby, które jeszcze się nie zadeklarowały, co do pytań, by zrobiły to jak najszybciej, gdyż do piątku muszę dostarczyć listę dr Śniarowskiej. Pytań ma być 30 (wieczorówka przygotowała 20, gdyż ma mniej godzin). Jest nas za mało, by każdy przygotowywał tylko po 1 pytaniu, więc dobrze by było, by osoby które zadeklarowały się opracować np. cały rozdział, rozbiły go na więcej pytań, za to bardziej konkretnych (czym więcej pytań opracujemy samodzielnie, tym większa szansa, że na egzaminie trafimy na własne Razz ).

Na opracowania czekam do przyszłego wtorku, NAJPÓŹNIEJ do końca przyszłego tygodnia. Bardzo proszę by w opracowaniu zaznaczyć tytuł książki i strony, z których korzystaliście.
Opracowania przesyłajcie na mój adres e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
W piątek zbiorę to wszystko razem i roześlę wszystkim zainteresowanym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luelle dnia Pią 8:38, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiŚkA




Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:35, 26 Maj 2009    Temat postu:

nie wiem kiedy ma być w koncu egzamin ale z mojej srony do wtorku jest nierealne- w przyszły weekend moze...mnóstwo zajec i egzaminów:/
pozdrawiam i dam znac jak napisze;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aneshia




Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:27, 26 Maj 2009    Temat postu:

"Czym jest egzystenjonalizm? Czym się zajmuje? na podstawie "O istocie istnienienia" R.Maya

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roisin




Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:47, 27 Maj 2009    Temat postu:

Podaj 6 zasad ontologicznych wg Rollo May'a.

Wyjaśnij, jak przejawia się współczesny psychokulturowy fenomen organizacji człowieka wg Rollo May'a.

Wola i wola mocy w ujęciu Nietzsche'go (na podstawie 'O istocie człowieka' R.Maya').



ostatnie pytanie jest trochę hmm rozwlekłe i jako jego autorka proponuję potraktować je jako pytanie awaryjne Wink gdyby trzeba było wypełnić ewentualną lukę
(albo rozbić na 2 pytania, tudzież zostawić tylko tę wolę mocy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roisin dnia Śro 18:48, 27 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 8:40, 29 Maj 2009    Temat postu:

roisin napisał:
ostatnie pytanie jest trochę hmm rozwlekłe i jako jego autorka proponuję potraktować je jako pytanie awaryjne Wink gdyby trzeba było wypełnić ewentualną lukę
(albo rozbić na 2 pytania, tudzież zostawić tylko tę wolę mocy)


Zostawiłam tylko wolę mocy Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 14:59, 29 Maj 2009    Temat postu:

Dziękuję za mobilizację osobom, które dostarczyły pytania. Smile

Obwieszczam, że mamy komplet:

1. Na czym polega istota spotkania w ujęciu psychologii egzystencji? (Ania H.)
2. Jakie powinno być wychowanie w rodzinie (w myśl psychologii egzystencji)? (Ania H.)
3. Typy lęku i ich wymiary wg P. Tillicha. (Kasia Rz.)
4. Zarzuty psychologów egzystencjalnych wobec tradycyjnej psychoterapii. (Magda Cz.)
5. Pojęcie męstwa bycia i jego formy w ujęciu P. Tillicha. (Asia D.)
6. Wyjaśnij, czym wg M. Bubera jest bezdomność w sytuacji "zaćmienia Boga". (Piotrek K.)
7. Poznanie drugiego człowieka w spotkaniu na podstawie Opoczyńskiej. (Agnieszka M.)
8. Czym się różni strach od lęku (w myśl psychologii egzystencji)? (Agnieszka M.)
9. Ontologiczne poczucie winy. (Agnieszka M.)
10. Istota i metody logoterapii. (Barbara G.)
11. Wyjaśnij czym są i przedstaw trzy aspekty świata (Umwelt, Mitwelt, Eigenwelt) wg R. Maya. (Magda G.)
12. Geneza ruchu egzystencjalnego i jego główni przedstawiciele. (Dagna K.)
13. Atrybuty bytu ludzkiego. (Miriam T.)
14. Struktura bytu ludzkiego. (Ula Ch.)
15. Samorealizacja jako pełnia człowieczeństwa (ustosunkuj się do stwierdzenia). (Natalia P.)
16. Istnienie jako "bycie naprzeciw" (ustosunkuj się do stwierdzenia). (Halina D.)
17. Koncepcja człowieka w ujęciu R. Maya. (Grzesiek Z.)
18. Psychologia egzystencji a psychologia humanistyczna: różnice i podobieństwa. (Ola P.)
19. Rozumienie człowieka - czy jest to możliwe i w jakim stopniu? (ustosunkuj się do zagadnienia na podstawie Opoczyńskiej) (Aneta M.)
20. Człowiek w ujęciu logoterapii V. Frankla. (Sylwia B.).
21. Istnienie jako "zamieszkiwanie" (ustosunkuj się do zagadnienia na podstawie Opoczyńskiej). (Asia Ż.)
22. Granice poznania drugiego człowieka w życiu codziennym na podstawie Opoczyńskiej. (Asia Ż.)
23. Co to jest egzystencjalizm i czym się zajmuje? (na podstawie książki "O istocie istnienia" R. Maya) (Kasia Rz.)
24. Techniki terapii egzystencjalnej wg R. Maya. (Ewa Sz.)
25. Granice poznania człowieka w badaniu naukowym i próby ich przezwyciężenia na podstawie Opoczyńskiej. (Asia Ż.)
26. Wymień i wyjaśnij 6 zasad ontologicznych wg R. Maya. (Eliza Ch.)
27. Wyjaśnij, jak przejawia się współczesny psychokulturowy fenomen organizacji człowieka wg R. Maya. (Eliza Ch.)
28. Wola mocy w ujęciu Nietzsche'go (na podstawie "O istocie człowieka" R. Maya). (Eliza Ch.)
29. Ujęcie "człowieka Zachodu" w teoriach Kierkegaarda i Nietzsche'go. Porównaj na podstawie "O istocie człowieka" R. Maya. (Agnieszka P.)
30. Wymień i opisz podstawowe kategorie opisu osoby ludzkiej w koncepcji P. Tillicha. (Ewa P.)

W takiej formie wysyłam zagadnienia dr Śniarowskiej. Na opracowania, tak jak już pisałam wcześniej, czekam do końca przyszłego tygodnia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luelle dnia Pią 15:02, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 22:41, 30 Maj 2009    Temat postu:

Opracowanie Sławka W.: (dla pytań z listy wieczorówki)

17. Ontologiczny lęk
Lęk jest ontologiczną cechą człowieka, głęboko zakorzenioną. Zagraża on podstawom, centrum egzystencji jednostki. Jest doświadczeniem zagrożenia nadchodzącego nieistnienia
Kurt Goldstein- lęk nie jest czymś co się posiada, tylko czymś czym jesteśmy.
Lęk jest subiektywnym stanem jednostki, stającej się świadomą tego, że jej egzystencja może zostać zniszczona, że może utracić siebie i swój świat, że może stać się niczym.
Lek godzi w centralny punkt naszego poczucia godności i własnej wartości. Lęk przenika w mniejszym lub większym stopniu jednostkowe odkrywanie bycia, niczym zmysł czasu, zaciera pamięć o przeszłości i wymazuje przyszłość.
Jesteśmy podmiotem lęku. Może być on zrozumiany jako zagrożenie samego bycia.
Egzystencjalnie pojmowane słowo „lęk” odzyskuje swą pierwotną moc. Oznacza ono doświadczenie trwogi, która niesie za sobą zarówno udrękę, jak i bojaźń, przeżycie najboleśniejszego i najbardziej podstawowego uczucia- trwogi przed utratą bycia.
Lęk zawsze zakłada wewnętrzny konflikt.
Pojawia się, gdy przed jednostką pojawia się nagła potencjalność lub możliwość, możliwość realizacji jej bycia.- rodzi to zniszczenie obecnego bezpieczeństwa a w skutek tego lęk.

16. Człowiek w ujęciu Nietzchego
Nietzche twierdził, że każdy z nas z czymś się zmaga. Idea nadczłowieka i woli mocy prowadzić miały do ponownego odkrycia swoistej linii przewodniej, jakiejś podstawy, która pozwoliłaby, aby jego współcześni znowu stali się silni.
Utrzymywał, że jednostka powinna rozważać prawdy nie tylko w laboratorium, ale we własnym doświadczeniu. Każda prawda powinna odp na pyt „ Czy mogę z tym żyć?”
Nietzsche bardzo mocno krytykował i atakował współczesną moralność, a także religię, która w naturalny sposób wiązała się z moralnością. Nietzsche dzieli ludzi na dwie grupy, silnych i słabych. Moralność zależy od jednej z tych grup ludzi i ich natury. Łącząc te dwie kwestie Nietzsche mówi o "moralności niewolników" i "moralności panów". Sam Nietzsche mówi w ten sposób: "Każdy ma taką moralność, jaka mu odpowiada". Jego zdaniem słabością jest bezinteresowne pomaganie innym ludziom, litowanie się nad nimi i darzenie ich miłością. Ludzie słabi z natury swej posiadają takie cechy, które w żaden sposób nie mieszczą się w teorii Nietzschego i nie są godni nawet tego, aby żyć. Sprzeciwia się również wobec postawy tych ludzi, którzy narzucają swoją moralność. Nietzsche boleje nad tym, że ludzie ci są w większości. Takich ludzi uważa, nie tylko za słabych i niegodnych życia, ale również za takich, którzy prowadzą ludzkość do zguby
Tacy ludzie zdecydowanie są zdegenerowani i biologicznie upośledzeni. Życie tych ludzi prowadzi do tego, że zmniejszają oni możliwości na rozwój rasy doskonałej i zdecydowanie silnej. Osoby słabe były otoczone opieką i wsparciem przede wszystkim religii chrześcijańskiej. W związku z taką sytuacją Nietzsche bardzo krytykował religie, a szczególnie chrześcijaństwo. Uważa ją za szkodliwą, która destrukcyjnie działa na prawdziwe zachowania ludzko - zwierzęce. Najbardziej wskazanymi cechami człowieka są: bezwzględność, dostojność, godność, zdecydowane i pewne działanie, sprawność fizyczna i stanowczość. Ludzie między sobą nie są w żadnym aspekcie równi. Rasa silna, jest najbardziej uprzywilejowana do upominania się i wymagania, aby prawa i zasady w stosunku do nich były najbardziej przestrzegane. Nietzsche mówi w ten sposób: "Jest tylko jedna właściwa moralność: moralność panów". W swojej filozofii stworzył i rozwiną kwestię nadczłowieka. Była to osoba, która w nawet najmniejszej ilości nie posiadała cech, które on sam potępiał i krytykował.
Wobec obecnie obowiązującej powszechnie moralności, wysuwa następujące zarzuty:
Destrukcyjnie działa na ludzkie i cenne instynkty, jest też sprzeczna z prawdziwą naturą człowieka, jak również oparta jest na nieprawdziwej psychologii.
Obecna moralność porusza i zaleca czyny, które nie są egoistyczne, a takich czynów po prostu nie ma. Z tego powodu jest nieprawdziwa i fikcyjna.
Ludzie którzy są jej zwolennikami i których kształtuje, są bardzo słabi, mierni, jest to rasa niewolnicza i znacznie niższa. Dodatkowo nie posiadają w sobie woli.
Życie człowieka nie składa się ze sfery cielesnej i sfery duchowej, jest tylko i wyłącznie cielesność. Ten podział, tak powszechny, jest szkodliwy dla niego i jego rozwoju. Wynikiem takich kłamstw jest to, że człowiek zapomina i nie zauważa tych aspektów swego życia, które są ważne. A tym bardzo ważnym aspektem jest przetrwanie człowieka. Słynne powiedzenie i uśmiercenie Boga, daje dostatecznie do zrozumienia, że nie jest On do niczego potrzebny człowiekowi. Człowiek jest boskim, tylko wtedy jeżeli posiada w sobie witalność. Wszyscy ludzie, którzy oddają się ideałom, czy też życiu duchowemu, jego zdaniem po prostu gniją i lepiej by było dla wszystkich, gdyby po prostu umarli. Ich śmierć oszczędziłaby ludziom silnym nieprzyjemnego widoku.
Myśl nietzscheańska wykracza poza moralne pojmowanie dobra i zła. Człowiek sprowadza się jedynie do cielesnej egzystencji na ziemi, czegoś takiego jak egzystencja duchowa nie ma. Dodatkowo jest elementem szkodliwym dla rozwoju człowieka i wynaturzeniem. Postawa jaką prezentuje Nietzsche jest naturalistyczna i relatywna. Moralność którą proponuje Nietzsche, polega na przeciwstawieniu sobie dwóch grup ludzi, ale z tego samego gatunku. Podobnie działa przyroda. I ona jest dowodem na to, że sfera duchowa wcale nie jest pierwotniejsza. Celem każdego człowieka jest samo życie i jego egzystowanie w świecie. Dokonał radykalnego przeciwstawienia Dionizosa, który jest symbolem płodności, życia ponad wszystkim. Głosił pogląd, że należy "przewartościować wszystkie wartości".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lothar




Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 10:14, 31 Maj 2009    Temat postu:

Mam prośbe. czy ktos mógł by mi podać adres mailowy do pani doktor??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 11:29, 31 Maj 2009    Temat postu:

A ten ze strony Instytutu jest zły??

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiewióra




Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie 14:35, 31 Maj 2009    Temat postu:

jeśli chodzi o ten ze strony to jest on dobry, bo sama na niego pisałam i dostałam odpowiedźSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dagna




Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:49, 07 Cze 2009    Temat postu: Geneza ruchu egzystencjalnego i jego główni przedstawiciele.

12. Geneza ruchu egzystencjalnego i jego główni przedstawiciele.
Geneza: Psychologia egzystencjalna narodziła się w latach 20 XX wieku z ruchu humanistycznego. Powstanie swe zawdzięcza różnym psychiatrom i psychologom działającym niezależnie w różnych częściach Europy. Podstawowym założeniem było rozumienie i analiza ludzkiej egzystencji. Można wyróżnić dwie fazy. Pierwsza bardziej fenomenologiczna wiąże się z takimi nazwiskami: E. Minkowski, E. Straus, V.E. Gebsattel. Drugi bardziej egzystencjalny to L. Binswanger, M. Boss, R. Kuhn, F.J. Buytendijk, V.E. Frankl. W Ameryce p. egzystencjalną rozwijali R. May, H. Ellenberger, E. Angel. P. egzystencjalną interesowali się psychologowie poszukujący teorii i poglądów mających większe praktyczne zastosowanie niż „naukowa” psychologia wyniesiona ze studiów (trwał wtedy kryzys p. klasycznej). Wielu z nich miało poczucie że jest ona zbyt skrępowana przez behawioryzm i przestaje dostrzegać „człowieka jako takiego”. Istotne było również nasilające się niezadowolenie z powszechnych wysiłków zmierzających do osiągnięcia naukowego rozumienia w psychiatrii, a szczególnie poczucie nieadekwatności tego typu podejścia w stosunku do praktyki terapeutycznej.
Główni przedstawiciele:
K. Jaspers, , Carl Rogers, Rollo May, E. Minkowski, E. Straus, V.E. Gebsattel
L. Binswanger, M. Boss, R. Kuhn, F.J. Buytendijk, V.E. Frankl H. Ellenberger, E. Angel
Małgorzata Opoczyńska, Kazimierz Popielski, A. Kępiński
Źródło: Wprowadzenie do psychologii egzystencjalnej Opoczyńskiej str. 79-80


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dagna dnia Śro 21:13, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luelle




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 20:07, 08 Cze 2009    Temat postu:

Bardzo proszę osoby, które zadeklarowały się opracować pytania nr

3, 5, 10, 11, 13, 18, 23 i 29

o zrobienie tego i przysłanie opracowań na adres:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młoda




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 15:39, 11 Cze 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Jest tego trochę, ale za bardzo skracać nie chciałam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna -> Przedmiot fakultatywny F8a / Psychologia bliżej życia. Psychologia egzystencji - zarys
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin