Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna www.zakonnawzgorzu.fora.pl
forum studentów piątego roku psychologii PiPS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczenie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna -> Specjalizacja I / Kliniczno - wychowawcza dzieci i młodzieży / dr. J. Kamińska- Reyman- I sp 7
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaudia




Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:54, 27 Maj 2009    Temat postu:

Ja mam pytania do drugiej części Nikolskiej:
1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji.
2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paulina




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:22, 27 Maj 2009    Temat postu:

Pytania do pozycji 12, rozdział 5:
1. Krótko omów znaczenie przywiązania i straty dla dorosłych osób z autyzmem.
2. Na czym będzie polegało udzielenie wsparcia dorosłym osobom z autyzmem przeżywającym żałobę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aneshia




Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:57, 27 Maj 2009    Temat postu:

Pytania do Nikolskiej:
1) Jakie są formy obrony podgrupy pierwszej dzieci autystycznych wg podziału Nikolskiej?
2) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 1?
3) Wymień pięć cech charakterystycznych dla dzieci autystycznych z podgrupy 2.
4) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 2?
5) Jak wygląda związek dzieci z 3 podgrupy z osobami najbliższymi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iulia




Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:58, 27 Maj 2009    Temat postu:

Dorzucam pytania do poz 3,4


1.Scharakteryzuj krótko funkcjonowanie neuronów lustrzanych.
2.Podaj metodę diagnozowania autyzmu.
3.Które objawy autyzmu tłumaczy teoria krajobrazu istotności (i w jaki sposób)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iulia




Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:08, 27 Maj 2009    Temat postu:

Zebrałam wszystkie pytania:


Cytat:
PRZYCZYNY AUTYZMU 
1) Frith: Autyzm. W: Świat Nauki" 1993/8 
2) Rodier: Początki autyzmu. W: Świat Nauki"2000/5 
1. Jakie zmiany w pniu mózgu obserwuje się u osób autystycznych? 
2. Jakie znaczenie ma gen Hoxa1 w powstawaniu zaburzeń autystycznych? 
3. Wiele spostrzeżeń wskazuje na to, że autyzm spowodowany jest defektem Ośrodkowego Układu Nerwowego. Na co on wpływa?

3) Ramachandran, Oberman: W rozbitym lustrze.
4) Rizzolatti,Fogassi, Gaallese: Zwierciadła umysłu.
1.Scharakteryzuj krótko funkcjonowanie neuronów lustrzanych.
2.Podaj metodę diagnozowania autyzmu.
3.Które objawy autyzmu tłumaczy teoria krajobrazu istotności (i w jaki sposób)?

DIAGNOZA 
5) skale przesłane netem przez Magdalenę


6) Piszczek M.: Typologia O. S. Nikolskiej - próba zrozumienia dynamiki zaburzeń z kręgu autyzmu, Dziecko Autystyczne. T VII, nr 1, 1999Wyd. Krajowe Towarzystwo autyzmu 
część 1
1) Jakie są formy obrony podgrupy pierwszej dzieci autystycznych wg podziału Nikolskiej? 
2) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 1? 
3) Wymień pięć cech charakterystycznych dla dzieci autystycznych z podgrupy 2. 
4) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 2? 
5) Jak wygląda związek dzieci z 3 podgrupy z osobami najbliższymi?
część 2
1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji. 
2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji?

PROBLEMY RODZICÓW DZIECI AUTYSTYCZNYCH 
7)Kamińska - Reyman j. (1995) Rodzice zagubieni w rzeczywistości


PODEJŚCIE DYREKTYWNE I NIE W TERAPII 
Cool Przytulanie - materiały od Magdaleny 
1. Wymień i krótko opisz trzy fazy reakcji rodzica i dziecka w trakcie sesji Holdingu 
2. Podaj przynajmniej trzy przeciwwskazania do stosowania Holdingu 

9) o terapii zabawą


10) Delacato : Dziwne, niepojęte dziecko autystyczne 
1. Jak Delacato rozumie pojęcie "sensoryzmów" i jakie mają one znaczenie dla funkcjonowania dziecka autystycznego? 
2. Omów sposób funkcjonowania dziecka z wybranym przez siebie "sensoryzmem". 
3. Podaj cele pierwszego etapu (przetrwanie) terapii proponowanej przez Delacato. Co może pomóc dziecku w przetrwaniu.

11) o Metodzie Inegracji Sensorycznej
1. Neurologiczne podstawy metody sensorycznej integracji 
2. Jak można pomóc dziecku nadwrażliwemu 
3. Analiza samostymulacji i zachowań samouszkadzających

12) Morgan H. (2004) Dorośli z autyzmem rozdz. 4 i 5 
rozdz 5:
1. Krótko omów znaczenie przywiązania i straty dla dorosłych osób z autyzmem. 
2. Na czym będzie polegało udzielenie wsparcia dorosłym osobom z autyzmem przeżywającym żałobę.

13) Metoda ułatwionej komunikacji



Jak widać niewiele zostało do zrobienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zalidroga




Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:01, 28 Maj 2009    Temat postu:

Ja bym prosiła tego kto będzie wysyłał Pani dr wszystkie pytania, zeby do pozycji 1 i 2 dołączyć pytania:

1. Jakie zmiany w pniu mózgu obserwuje się u osób autystycznych?
2. Jakie znaczenie ma gen Hoxa1 w powstawaniu zaburzeń autystycznych?
3. Wiele spostrzeżeń wskazuje na to, że autyzm spowodowany jest defektem Ośrodkowego Układu Nerwowego. Jak ten defekt się przejawia?

Ponieważ wprowadziłam delikatną zmianę aczkolwiek myślę,że istotną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wioleta




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:24, 28 Maj 2009    Temat postu:

Ja już wysłałam pytania do dr Kamińskiej. Podaję jej adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eramai




Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:09, 28 Maj 2009    Temat postu:

Wiolu, a wysyłałas do niej z tymi pytaniami które dopisaliśmy na zajęciach??

ad.9) o terapii zabawą, pytanie:
Wymień ogólne założenia terapii niewerbalnej.

i odpowiedźSmile
Dziecko poprzez własną aktywność (zabawową) oraz zachowania terapeuty ma szansę przebudować i odtworzyć brakujące ogniwo w rozwoju osobowości. Punktem wyjścia jest aktywność własna dziecka, a zachowania terapeuty sa do niej dostosowane. Dokładniej rozumując dostosowane do:
- zdolności dziecka do tolerowania obecności innej osoby
- etapu rozwoju zabawy dziecka
- potrzeb dziecka
- aktualnych problemów poznawczych dziecka
- konfliktów emocjonalnych dziecka

* Nalezy wybrać taką koncepcję zabawy aby uwzględniała partnera zabawy a nie tylko dziecko (-> teoria Winnicotta; 4 stadia rozwoju zabawy) Przejście razem z dzieckiem kolejnych stadiów zabawy jest podstawową zasadą terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju "ja".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klaudia




Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:21, 28 Maj 2009    Temat postu:

1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji:
- powtarzalność sytuacji
- strukturalizacja zdarzeń
- rytualizacja przebiegu kontaktu z najbliższymi osobami

2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji wg Nikolskiej?
-poziom 1- strach jeszcze nie jest utrwaloną reakcją wywołaną przez określone czynniki zewnętrzne; jego odpowiednikiem jest unikanie dyskomfortu spowodowanego przekraczającymi zdolnosci adaptacyjne dziecka cechami fizycznymi otoczenia
-poziom 2- lęka ma charakter zgeneralizowany, jego źródłem nie jest jedna określona przyczyna lecz globalna zmiana dotychczasowego sposobu działania, sytuacji lub zwyczajowego zachowania najbliższych
- poziom 3- strach wiąże się z przewidywaniem pojawienia się strasznego przedmiotu lub przerażającej sytuacji; przeżycie strachu zaczyna być ambiwalentne (dążenie do wycofania i do przezwyciężenia)
- poziom 4- lęk przed ujemną afektywną oceną przez innych; każda negatywna ocena może prowadzić do zgeneralizowanej trwogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wioleta




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:08, 28 Maj 2009    Temat postu:

Nie, wysłałam tylko pytania moje i Gosi, bo resztę dr Kamińska ma na kartce (napisane ręcznie)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mała




Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:13, 28 Maj 2009    Temat postu:

Pyt. do H. Morgan Dorośli z autyzmem:
1) Krótko scharakteryzuj sechy i wynikające z niech trudności u uczeniu się osób dorosłych z autyzmem
2) Podaj wskazówki dotycące działań na rzecz przewyciężania braku elastyczności u osób dorosłych z autyzmem
Odpowiedzi może jeszcze dziś dostarczę, najpóźniej jutro wieczorem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yMONN




Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Sob 8:55, 30 Maj 2009    Temat postu:

Trzeba jej posłać całość bo ona się pogubi. Zresztą o to prosiła, jak mi się zdaje. Gdzie jest reszta pytań? Ludzie mieli je tu umieścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cynamon




Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:34, 30 Maj 2009    Temat postu:

To pytanie o neurologiczne podstawy metody sensorycznej integracji zostało skreslone na tej liście i zastapione pytaniem marzeny o podstawy i cel stosowania metody integracji sensorycznej u dzieci autystycznych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cynamon




Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:37, 30 Maj 2009    Temat postu:

I własnie gdzie jest reszta pytań i odpowiedzi. W sumie juz jest sobota a my dalej nie wiemy nawet jak wygląda cała lista pytań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inka




Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:20, 30 Maj 2009    Temat postu:

Pytania do III części Nikolskiej:
1. Wymień 5 wybranych zasad nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dziećmi autystycznymi.
2. Opisz etapy nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dzieckiem z pierwszego poziomu afektywnej regulacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakonnawzgorzu.fora.pl Strona Główna -> Specjalizacja I / Kliniczno - wychowawcza dzieci i młodzieży / dr. J. Kamińska- Reyman- I sp 7
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin